Sunday, April 18, 2010

one day 24hour

ntah apa kena mengena title diatas dgn cerita merepek yg bakal aku tulis nnti pn aku xpasti...hahaha(gelak xpasti) perlu ke aku gelak.ahh..perbuatan lapok.ckp sket nk gelak ckp sket nk gelak.poyo...yer.aku yg poyo.peduli apa. aku ke kau ke dia ke atau mereka skali pn yg poyo asalkan xmendatangkan beban pd org sekeliling sdh! ok.mula merepek. actually today as usual, me n myself again n again do nothing! owh...bagus! sungguh bagus! tahniah! ada award utk org seperti aku? stop it! jgn perasaan suraya. masuk kali ni dh 4x aku on9.ntah wat apa ntah. facebooking n blogwalking...dua bnda tu xkn penah wat aku boring even though tadak entry br utk blog sesawang aku ni mahupun di fb...adakah aku hampir gila dgn berbuat demikian? owh,TIDAK! aku normal.sihat.cergas dan pintar! yer.bkn berbangga diri tp kenyataan (kenyataan yg xbleh BLAH!). otak aku maseh berfungsi dan berguna utk menyelesaikan soalan add math ank jiran sebelah umh aku. owh..kagum disitu.kagum dgn kemampuan diri yg dh lama xdicungkil dan digilap stelah sekian lama ditinggalkan berhabuk dan berkarat diotak kanan aku.

dlm situasi lain...................

1st angel: Suraya...bagus anda berjaya menyelesaikan masalah kira2 utk budak sombong tu...tp ingt! jgn lupa study yer mlm karang
2nd angel: Suraya mmg pintar(riakz!). sekurang-kurangnya anda sdh melakukan kebaikan pd ari ni.hmmmm...study esok je la...jgn kelam kabut dan jgn tergesa-gesa
1st angel: mn boleh mcm tu...final exam bkn perkara main2. xbleh diulang dua mahupun tiga kali...melainkan REPEAT paper(owh...no! xMAHU)
2nd angel:hmmmmmm.....(speechless)
(angels dia atas tiada kena mengena dgn sesiapa mahupun apa-apa)

cuba memotivasikan diri....slh ke cara aku ni? x.x.x. no one can say no or wrong with my way. different people got different way in handling their problems. so do I. u r not judges, so don't judge me if u do not know me well! beremosi ke? yup.sumtimes. siapa tadak emosi? siapa tadak perasaan? maka cacatlah manusia itu....

renungan utk diri saya---> study la suraya sebelum terlambat. study sebelum ko rs ko xcukup masa nk cover suma chapter nti. jgn esok ari ko nk nangeh gtaw mummy yg ko ni pemalas, xreti time management, xsedar diri dh nk final exam++final year, lalai, leka etc. START NOW...stop blogging. stop facebooking...just for awhile dear....:)

2 comments:

  1. bagus motivate ai juga cik sue...bila la nak beruabh, bila besok nak ada paper kah? time tu nyesal memang aku ketuk guna payung pink aku tuh,..ahha..by tonite, no blogwalking, no fbuking ok..set ?

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah dpt motivate yu jgk...hehee

    ReplyDelete