Saturday, April 1, 2017

Alhamdulillah - one step closer

Assalamualaikum.

Alhamdulillah kita dah ikat tali pertunangan dengan kekasih hati since forever --- 18 Mac 2017. Berkat restu keluarga, kami decide nak bertunang jugak walaupun pada asalnya aku request kahwin terus (gelojoh). Say it GELOJOH atau tak, I have my own reasons. Of course to save the budget pada awalnya. Reason kedua, aku cuma nak close family je yang ada masa tu (konon nak small & private event). Oleh sebab aku decide on my own (with Hairi je at that time without family involvement & judgement), so keputusan macam agak terburu-buru dan keanak-anakkan. 

Selepas pertemuan dua keluarga, maka tercapailah kata sepakat untuk adakan pertunangan pada tarikh tersebut. Alhamdulillah, kedua-dua keluarga bersetuju. 

Aku masih dengan pendirian asal -- tak mau bagitau sesiapa yang aku nak bertunang sebab rasa macam dah tua sangat nak feeling excited nak bertunang ni. Ada la beberapa orang rakan sekerja yang tahu (5 6 orang mungkin). Aku remind Hairi not to tell his friends jugak. Tapi, that guy awal lagi dah sebarkan berita ini keseantero dunia. To share with close friends the happiest moments in his life, mungkin HAHAHA

Here are some memorable photos.

My future MIL

My future MIL 

my highschool sweetheart
InsyaAllah future husband

Rakan sekerja. Terima kasih daun keladi datang. 

Pelamin mini ni DIY je . Pakai barang-barang masa Kak Long Bertunang dulu. Rupa pun lebih kurang sama la jugak. To save the budget, kita gunakan apa yang dah sedia ada je la eh. 

 Thank You, Mira.

Haritu decide nak mekap sendiri je konon nak simple padahal tak berseni sebenarnya HAHA Alhamdulillah ada orang tawar diri nak mekap aku. Turn out well. Ini baru dinamakan simple. Kalau aku mekap sendiri tak tau la guano jadinya.

Beberapa bulan lagi nak prepare. Semoga Allah bantu ringankan beban dan mudahkan kami untuk bina hubungan baru ni. Moga redha Allah dan redha keluarga sentiasa bersama kami. Amin. InsyaAllah.

Alhamdulillah. One step closer to hubungan halal with H. 

Tik Tok Tik Tok

Till we meet again

Love, 
Suraya Safie

No comments:

Post a Comment